Simen Klevstrand

Assosiert partner

+47 980 76 340

e96d89beb40d47252369f2c

Last ned vCard

Simen-Klevstrand

Simen Klevstrand er ansvarlig for fagområdet EU/EØS- og konkurranserett.

Simen bistår klienter over hele spekteret av konkurranserettslige problemstillinger. Han har håndtert konkurransesaker både overfor EU-kommisjonen og norske konkurransemyndigheter, og i norske domstoler.

Han har betydelig erfaring i å rådgi norske og utenlandske virksomheter i forbindelse med oppkjøp og etablering av joint ventures og utforming av ulike typer samarbeid, både i konkurranserettslige spørsmål og ved fremforhandling av avtaleverk. Han har også bistått private og offentlige aktører i statsstøtterettslige spørsmål.

 

Simen arbeider særlig med:

  • fusjoner og oppkjøp
  • forhandlinger og tvisteprosesser
  • distribusjons- og forhandleravtaler
  • grenseoverskridende virksomhet

 

Simen er tilknyttet forretningsområdet Teknologi, Media og IPR.

Simen er fremhevet innen konkurranserett i Chambers & Partners, Legal500 og Who’s Who Legal.

"He always responds swiftly, has a good understanding of our business and gives practical advice."

Chambers & Partners Europe (2018)

Kompetanse

Utdanning og erfaring

  • 2016 -
    Advokatfirmaet Haavind
  • 2008 - 2016
    Wikborg Rein
  • 2008
    Secondment, Clifford Chance LLP, Brüssel
  • 2006 - 2008
    Wikborg Rein
  • 2004 - 2006
    Kvale & Co.

Publikasjoner

  • 2015
    A Norwegian Court of Appeals upholds that a joint bid submitted under a public tender constituted an anti-competitive agreement by object (Ski Taxi, Follo Taxisentral, Ski Follo Taxidrift), e-Competitions Bulletin
  • 2015
    The Norwegian Competition Authority allows a three-to-two merger with commitments (TeliaSonera / Tele2 Norge), e-Competitions Bulletin
  • 2015
    Ugyldighetssøksmål mot voldgiftsdommer som strider mot konkurransereglene (sammen med Mads Magnussen) i Borgar H. Berg og Ola Ø. Nisja (red.), Avtalt prosess – Voldgift i praksis, Universitetsforlaget
  • 2014
    Nytt meldepliktsregime under konkurranseloven – praktiske problemstillinger, Tidsskrift for forretningsjus
  • 2005
    Multi-Branding of Cars: a Paper Tiger?, European Competition Law Review
  • 2005
    Merkeeksklusivitet og konkurranseloven § 10 første ledd, Tidsskrift for forretningsjus