Click continue to switch to the English version of our webpage.

Nicolai leder kommunikasjons- og markedsavdelingen i Haavind, og er medlem i selskapets ledergruppe. Han har ansvaret for Haavinds kommunikasjons- og markedsstrategi. Ansvarsområdene inkluderer intern og ekstern kommunikasjon, sosiale medier, arrangementer og seminarer, og salgs- og markedsarbeid både nasjonalt og internasjonalt.

Nicolai har 15 års erfaring som journalist og jobbet de ni siste av dem i Aftenposten som journalist og leder. Deretter var han kommunikasjonssjef i NHO i fem år, der han hadde det operative ansvaret for organisasjonens kommunikasjonsavdeling. Blant oppgavene i NHO var ansvaret for mediestrategien rundt de sentrale tariffoppgjørene i privat sektor. Han har solid erfaring med krisekommunikasjon og et bredt nettverk i Medie-Norge.

Nicolai er utdannet innenfor statsvitenskap og europeisk politikk ved Universitetet i Oslo og i Frankrike.