Haavind Digital
Teknologi og digital utvikling ligger i kjernen av vår virksomhet. Våre digitale tjenester er enkle å bruke og effektiviserer samarbeidsprosesser.
Digital varslingstjeneste
Haavind tilbyr i samarbeid med LegalTegrity en sikker og digital varslingstjeneste. E-post er lite egnet som kanal for varsling av kritikkverdige forhold, mens en digital tjeneste gir trygghet for varslerne og sikrer at virksomheten får rask tilgang til informasjon om kritikkverdige forhold. Varslingstjenesten er skreddersydd for europeiske virksomheter. Den ivaretar de krav som følger av den norske arbeidsmiljøloven og EUs varslingsdirektiv. Hvordan varslingsdirektivet skal implementeres i norsk rett er fortsatt til vurdering i Arbeids- og inkluderingsdepartementet og Justisdepartementet, men når det blir implementert vil det føre til nye krav for norske virksomheter.
For varslere:
- Sikker og brukervennlig
- Varsler kan velge anonymitet
- Tilgang via internett
- Kan kommunisere anonymt med varslingsmottak gjennom en sikker kanal.
For virksomheter:
- Digital løsning
- Varslingstjenesten registrer og lager informasjon
- Oversiktlig og brukervennlig
- Enkel oppfølging og rapportering
- Skyløsning (Deutsche Telekom’s Open Telekom Cloud – ISO27001 sertifisert)
- Kostnadseffektiv
Vår digitale varslingstjeneste kan tilpasses den enkelte virksomhet.
Fordelene med en digital tjeneste er mange. Den bidrar for det første til at håndtering, administrasjon og oppfølging av kanalen og varsler skjer på en sikker måte og gjennom en tredjepart som har lang erfaring med varslingssaker. Tjenesten forenkler oppfølging av varsler og sikrer at virksomheten raskt får oversikt og kan behandle et varsel om kritikkverdige forhold.
I tillegg til en digital varslingstjeneste, vil din virksomhet få:
- Rutiner for varsling av kritikkverdige forhold
- Tilpasset informasjonstekst til hjemmeside eller intranett
- Rutiner for saksbehandling av varsler, herunder ivaretakelse av personvern og grunnleggende rettigheter
- Opplæring av interne ressurser ved behov
Kontaktpersoner: Andrea Telle og Vizllim Rustemi
Mer informasjon om EUs varslingsdirektiv
Følg høringen om gjennomføring av varslingsdirektivet
Haavind Cortex
Haavind Cortex automatiserer oppsett av avtaler, selskapsdokumentasjon og sikrer høy kvalitet og effektiv ressursutnyttelse.
Haavind Cortex automatiserer oppsett av juridiske dokumenter som avtaler og selskapsdokumentasjon. Kapitalforhøyelse, aksjekjøpsavtale, kjøp og leie av næringseiendom og lisensavtaler er noen eksempler på automasjoner Haavind Cortex behandler.
Gjennom årene har Haavind utarbeidet et malverk for juridiske dokumenter av høy kvalitet. I Haavind Cortex kan det enkelt velges mellom å benytte Haavinds malverk eller egne maler. Haavind Cortex kan benyttes av både Haavind og kunde. Som kunde kan du enkelt sette opp egne dokumenter som kan gjøres tilgjengelig for alle involvert i prosjektet.
Haavind Collaborate
Ved bruk av prosjektrom får alle involverte enkelt tilgang til informasjon, og oppgaver kan fordeles og følges opp. I Haavind benytter vi prosjektrom for tvister, transaksjoner, granskninger, anskaffelser og andre store prosjekter.
Vi bruker Haavind Collaborate som prosjektrom. Her foregår kommunikasjon, informajsonsdeling og prosjektstyring. Prosjektrommet er modulbasert og tilpasses hvert prosjekt. Det er vanlig å benytte prosjektrommet i saker som omhandler tvister, transaksjoner, granskninger, anskaffelser og andre store prosjekter.
Bruksområder:
- Kundeportal
- Prosjektportal
- Tvistesaker
- Transaksjon
- Selskapsarkiv
- Arkiv over selskapsdokumenter og avtaler.
Haavind datarom
Ved å benytte digitalt datarom i selskapsgjennomgang får partene tilgang til riktig informasjon i et enkelt og effektivt grensesnitt.
Ved transaksjoner og finansiering gjennomfører vi selskapsgjennomganger (due diligence). I Haavind benytter vi datarom som passer til både store og små transaksjoner.
Haavind datarom har blant annet følgene funksjoner:
- Avansert tilgangsstyring
- Spørsmål & svar
- Varsler ved nye hendelser, som nye dokumenter, nye spørsmål etc.
- Høy sikkerhet bl.a. ved hjelp av to-faktor autentisering
Haavind kundeportal
Ved å kanalisere kommunikasjon og informasjonsutveksling gjennom vår kundeportal får våre kunder bedre oversikt over pågående saker og kostnader.
Haavind kundeportal gjør det lettere for våre kunder å holde oversikt over kostnader og prosjektene vi arbeider på. Portalen forenkler informasjonsutveksling med oppdatert og tilgjengelig informasjon og dokumenter, samt mulighet til å dele kalendere og tildele oppgaver. Haavind kundeportal er en del av Haavind Collaborate som er Haavinds digitale prosjektrom.
Haavind AI-verktøy og Ediscovery
Ved bruk av verktøy for ediscovery gjøres gjennomgangene av store dokumentmengder mer effektiv i større tvistesaker og granskninger.
I større rettstvister og granskninger er det ofte behov for å gjennomgå store mengder dokumenter og e-poster. For å kvalitetssikre og effektivisere slike gjennomganger, bruker vi ediscovery.
Edisovery muliggjør avanserte søk, automatisk kategorisering og effektiv gjenfinning og produksjon av utdrag. I tillegg fjerner verktøyene duplikater og dokumenter som ikke er relevante. Dette gjør det mulig å gjennomgå store dokumentmengder på en mer effektiv og treffsikker måte.
Gjennomgang av store mengder kontrakter gjøres mest effektivt via AI-verktøy som strukturerer dataene for oss før vi starter arbeidet. Vi tar i bruk AI-verktøy der det er hensiktsmessig.
Gjennom våre samarbeidspartnere har vi tilgang til flere verktøy og velger de verktøyene som passer best fra prosjekt til prosjekt.
eTinglysning
Haavind tilbyr digital tinglysning av dokumenter.
Dokumenter signeres med BankID og skjøtet eller pantedokumentet blir umiddelbart registrert i grunnboken. Ved å ta hele tinglysningsprosessen digitalt forsvinner papirarbeid og tinglysningen blir går raskere og mer effektivt.